Priznajem,  ne pratim naročito modne trendove, tako  sam nekad furala okrugli oblik noktiju kad su u trendu bili četvrtasti, crveni ruž kad su sjajila za usne dominirala  i trapez umjesto uskog kroja hlača. Potpuno svjesna svoje namjerne neosviještenosti birala sam ono što mi se sviđa. Što se mene tiče,  sve je to  moderno ali u pogrešno vrijeme. Naravno da bi mi modni znalci održali lekciju da je moderno samo ono što je aktuelno. Vjerovatno bi mi rekli da sam  passé, staromodna i dosadna. U svakom slučaju ne  mislim da je to uvreda, ipak nemam ambiciju da postanem fashion victim.

Bombarduju nas terminima poput: fashion victim (žrtva mode) old-fashioned (staromodan) trendsetter (onaj koji postavlja trendove) must have (moraš imati) i sl. O  besmislenom  i smiješnom značenju ovih termina bi se dalo raspravljati. Sasvim je jasno da  nemam želju da postanem žrtva mode, jer da bih to bila moram slijepo pratiti modne trendove, kako i sama definicija kaže. Nisam spremna na takva odricanja, financijski, psihički a i nije mi u fokusu interesovanja. Veliki je teret pratiti trend, jer trend se tako brzo mijenja, pa sve što je ovog proljeća moderno narednog se već smatra neupotrebljivim. To je jedan od razloga zašto smatram modne diktate smiješnim i površnim, jer variraju od tzv. must have do krpe za čišćenje (a sasvim može proći više sezona). Valjda zato odjeću od milja zovu krpice. Pa ako su krpice čemu tolika frka i osuđivanje nekog ko je démodé. Vjerovatno je u odgovor u profitu, zato me ne čudi što modna industrija zarađuje velike svote zahvaljujući nametanju onog što je „moderno“. Dok nove kolekcije pristižu, neophodno je napraviti prostor da se prodaju, a to je najlakše formulom odbacivanja „starog“ radi „novog“. Zanimljivo je da moda funkcioniše na principu „kruženja“. Moderno je ono što je prije  20 godina bilo u trendu, obično se radi o  varijacijama na istu temu. Zato mi je termin staromodan  apsurdan, jer „stara moda“ uvijek ima priliku da postane aktuelna. Dakle, upitna je i sama kreativnost modnih dizajnera, jer je već postalo pravilo da zbog nedostatka inspiracije, kroz vrijeme se smjenjuju jedne te iste stvari. Tako nas iz sezone u sezonu bombarduju terminom must have iliti moraš imati, uvjeravajući nas da nam život nema smisla ako nemamo baš takvu torbu, cipele ili sunčane naočale. Riječ je o vrlo sirovoj propagandi koja je, pretpostavljam,  uspješna  kod osoba labilnog karaktera, niskog samopouzdanja i onih podložnih mišljenju okoline. Trendsetter je neko ko postavlja trend, tako što prati modu ali se svojim stilom izdvaja.  Naravno to ne može postati bilo ko, već isključivo modno osviještene osobe iz jet-set svijeta, koje su izrazito popularne pa su u stanju da sa šerpom na glavi zadive svoje fanove, koji ih nakon toga  doslovno kopiraju. Opet je riječ o nametanju i ispiranju mozga, jer možda ta šerpa idealno stoji Lady Gagi ali ne i meni.

Dolazimo do pitanja da li je moda sama sebi svrha i ima li uopšte veze sa skladom u odijevanju, jer određena boja i kroj ne stoje svima podjednako, ma kako moderna bila. Znači li to da moda ne može odgovarati svima u isto vrijeme u smislu nosivosti. Ako je tako onda u svojoj namjeri da nametnu modna pravila, modni stručnjaci ne samo da teže uniformnosti nego nas i diskriminiraju, pritom je,usudim se reći, bolesno 34 smatrati brojem ženske konfekcije.

Modni dizajn u kreativnom, inovativnom i umjetničkom smislu izuzetno cijenim, ali ne i modnu industriju kojoj je cilj isključivo profit, služeći se metodom nabijanja kompleksa svima koji iskaču iz modnog kalupa. Na ovom svijetu nam je zadatak da pronađemo ono što nas ispunjava, sviđa nam se i što smatramo lijepim i vrijednim. Tako je i sa stilom oblačenja, svako od nas traži ono u čemu se najbolje osjeća, barem bi tako trebalo biti, jer sve ostalo je pokušaj da zadivimo druge ili skrenemo pažnju na svoj izgled. Da li je i u kolikoj mjeri važno biti  „u trendu“? Vjerujem da je važno onoliko koliko nam je tuđe mišljenje važnije od lične udobnosti i našeg vlastitog ukusa, koji se često ne poklapa sa onim što je aktuelno na modnoj sceni. Fizički izgled je najosjetljiviji dio naše taštine, zbog toga često i lako padamo pod uticaj drugih. Biti siguran u sebe i svoju vrijednost je iznad svake površnosti, baš kao neprevaziđena klasika koja traje unatoč modnim trendovima.

Leave a comment